UNDER UPPBYGGNAD

söndag 28 april 2013

Jag är inte grön av avund


Ikväll är jag ensam hemma i en mycket tyst lägenhet. Min sambo har rymt med sitt playstation under armen och katten ligger avslagen under vardagsrumsbordet. Det är vid såna här tillfällen som jag passar på att smeta in ansiktet i tjocka gröna krämer med uppiggande effekt. Då denna produkt tydligen skall skala av det yttersta lagret av hud, för att få fram en frisk och fin hy, undrar jag hur det går ifall man smetar in hela sig själv i detta? Går liksom lite trögt med viktnedgången och känner att jag behöver prova på lite alternativa metoder. Blir så himla glad för varje gram som försvinner!

Trots detta gröna kladd i ansiktet räds jag inte åt att stå mitt i fönstret och glo ner på två utav mina extremt alkoholpåverkade grannar och deras 50 lika fulla vänner. Grannen till vänster har grillfest och det är inte bara ett par billiga hotdogs som svettas där nere inte. Grannen till höger och hans trupp av vänner har inte stått still den senaste timmen och när som helst kommer fönsterrutorna att imma igen utav deras häftiga andningar. Dessa människor kommer alla att vakna upp framåt tretiden imorgon eftermiddag och undra vafan det var som hände igår. Några av dem kommer att kyssa fel tjej, ett par andra kommer att skicka ångestladdade sms och den sista andelen folk kommer ligga slängda i ett hörn med kräks på tröjan. Kul liv.

Plötsligt känns min ensamma och kladdiga hemmakväll som världens bästa. Jag är så oerhört glad över att jag slipper vara med på såna här saker! Jag är så glad över att jag inte behöver 12 öl, ett oplanerat hångel och en bakfylla för att känna att jag lever. Jag är så glad över att mitt liv handlar om så mycket mer än en lördagsfylla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar