UNDER UPPBYGGNAD

tisdag 2 oktober 2012

Nattliga äventyr


Idag hade jag lovat mig själv att lägga mig i tid, så att jag kommer upp i tid, så jag kunde lägga mig i tid, så att jag kunde gå upp i tid osv osv osv.
Det gick ju sådär.
Klockan slog 01.15 och jag hade liiiite viktigare saker för mig att göra än att sova, kan man säga. Som att genomföra mästerverk i köket till exempel.

En unik människa måste nämligen ha ett unikt bröd för att fortsätta vara unik. Ett unikt bröd blir endast unikt med unika ingredienser:


Mandelmjöl, pofiber, linfrön och fiberhusk. Finns att hitta i en vanlig mataffär om man letar som en iiiiidioooot!

MANDELBRÖD:
4 ägg
1½ dl mandelmjöl
½ dl pofiber
2 msk linfrön
2 tsk fiberhusk
½ tsk salt
1 tsk bakpulver
2dl riven ost 

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa äggen fluffigt. Blanda alla de torra ingredienserna och häll ner i äggsmörjan tillsammans med osten. Blanda väl och låt stå en liten stund. Smöra en brödform och "bröa" med sesamfrön. Kämpa ner det tröga smetkladdet i formen och strö på valmofrö, släng in i ugnen i 20 minuter och sedan..........kan.......du........njuta av ett SVINGOTT bröd som du dessutom blir snygg av!



Detta låter kanske jävligt märkvärdig och avancerat, men ärligt talat så är det verkligen tusen gånger bättre än vanligt bröd. Det är lätt att göra, smakar kanoners och innehåller bara bra saker som kroppen blir glad av!

--------------------------------------------------------

NOTE TO MYSELF:
KOM IG ATT DETTA ÄR ETT GOTT BRÖD SOM DU RÖR IHOP PÅ TVÅ SEKUNDER, SLÄPP ALLA TANKAR PÅ ROSTEBRÖD OCH FRALLOR FÖR DET ÄR ÄCKLIGT!!!!!!!!!!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar