UNDER UPPBYGGNAD

tisdag 19 mars 2013

Sla(r)veri


Tjejen som inte kan säga nej och jämt jobbar över. Det är ju inte så konstigt att man "växt till sig". Spenderar man cirka 50timmar i veckan på att sitta ner i en kontorsstol, är det väl egentligen inte speciellt konstigt att man blir som jag blev. Raltig.

Det tragiska i det hela är att mitt skrivbord är höj- och sänkbart, och att det cirka 20meter bort ligger balansplattor som man kan låna för att "träna" samtidigt som man jobbar. Jag har aldrig ens rört en sån, det är som om dem inte finns när jag går förbi. 

Anledningen till denna ignorans är förmodligen rädslan av att gasa ihjäl mina arbetskamrater med fotsvett, som jag egentligen inte har utan bara är rädd för att plötsligt få. Kan eventuellt överväga att planera in en omgång med balansplattan nästa vecka. Skjuta upp saker är nämligen min grej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar