UNDER UPPBYGGNAD

tisdag 19 mars 2013

Ett ganska seriöst inlägg


Här har ni mig, klockan sex på morgonen, otroligt redig och redo för 20minuters skutt i vardagsrummet.
Jag gjorde det!
Jag och mina 90cm runt magen.

Ögonen var trötta och svullna, bergis 90cm i omkrets dem också. Tänker dock inte ge mig in i matchen att banta även dem.

Nu över till något mer seriöst, och faktiskt ganska allvarligt. Som man kan se på bilden nedan, ser jag kanske inte ut att vara en typisk person med klassad ohälsosam bukfetma. Jag har mätt cirka sju gånger igår, för att dubbelkolla, och resultatet säger fortfarande 90cm. 2cm över "varningssiffrorna". Det som är allvarligt i detta (förutom då att min syster som nyligen haft världens bästa unge i magen, ligger på 94cm, jämfört med mig som aldrig ens varit i närheten av förlossning) är alla dessa småtjejer som sitter hemma och googlar på samma sätt som jag. Hur mår en liten tjej när hon får reda på samma panikartade fakta som jag? Ett sånt besked lär ju bidra ganska duktigt till ätstörningar och annat onödigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar