UNDER UPPBYGGNAD

måndag 1 april 2013

Rättvist?

Fyfan vad jag är trött på att vara sjuk. Vill påstå att jag inte fått något gjort alls under den här långhelgen, vilket är sant ifall man kikar genom det där "du måste träna så fort du är ledig annars suger du"-perspektivet. Mellan feberavdäckningar, snytattacker och svullnadskänsla i hela kroppen har jag dock ändå försökt ta vara på tiden.

Men...
...Det var ju jag som skulle skina ute i solen, istället gör mina nyputsade fönster det.
Det var ju jag som skulle byta skal och bli vårfin, inte mina nymålade heminredningsdetaljer.
Det är ju jag som ska öppnas upp, rensas ut och försvinna lite grann, inte innehållet i mina garderober.
Det är ju jag som ska blomma fint till sommaren, inte mina omplanterade växter och nysådda tomater.

I skrivande stund är jag lite avundsjuk på mitt hem för att det är så himla ompysslat, fint och inbjudande.  Varför kan inte jag vara det?

Idag blir det alltså inget skrytsamt inlägg innehållandes svett, träningsvärk och fina naturbilder.
Istället bjuder jag på ett hyfsat skrytsamt inlägg om hur hemmapysslig jag är, och hur fint jag har hemma.


Önskar jag vore lika rengjord och fin
Lite tomater och annat nyttigt
Så nära natur jag kom i helgen
Hemmets skönhet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar