UNDER UPPBYGGNAD

lördag 16 mars 2013

Check!


Sådär ja, dagens redighetsmoment avklarat.

Eftersom att jag jobbar så fruktansvärt mycket på vardagarna, försöker jag alltid komma ikapp hela veckans uteblivande träning på helgerna = hålla en fart som gör att det nästan svartnar för ögonen på mig samt sprattla så förbannat med armar och ben jag försörjer hela området med vindkraft under den timman jag är ute. Detta innebär såklart att jag på riktigt oroar mig för hjärtattack, och undrar vafan jag tar mig till om (läs när) olyckan är framme? Tips någon?

Eftersom att jag nyligen varit en utav Sveriges lataste människa (skryter inte om det) har jag haft lite svårigheter med uthålligheten. Efter att ha googlat fram en lösning på detta, insåg jag att intervallträning är något för mig. Problemet är bara att jag inte alls har tid med att räkna sekunder eller glo på ett tidtagarur när jag är ute och försöker överleva en hjärtattack. Därför har jag komponerat ihop en egen variant där jag sprang/powerwalka varannan låt istället. (För musik när man är ute på kroppsformning är ett måste, sätter liksom eld i röven på mig kan man säga) Funka rätt bra, skönt med cirka 3 minuter hets, för att sedan lugna ner sig något i 3 minuter.

Och när man känner att benen håller på att vika sig, och huvudet snurrar, ja då är det typiskt mig att ta i liiite till. Fick ingen luft det sista, gött! Då vet man att man blir snygg tillslut.





Gillar hur allt hänger ihop, denna vackra och läckra utsikt kommer att skapa en läcker och vacker utsikt för dem som tittar på mig tillslut. Finns liksom inget dåligt i att röra på sig, jag ser bara winwin i det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar