UNDER UPPBYGGNAD

lördag 16 mars 2013

Ett par heta tips


Eftersom detta är en sån oerhört seriös blogg, så måste den ju såklart innehålla lite tips som alla mina fans (?) kan ta del av.

Till att börja med, vill jag tipsa om att skaffa en figurspegel samt en badrumsvåg. Kombinera dessa två, och du är snart igång med att lägga om ditt liv.

(Dessa köp kommer även att orsaka andra köp, så ett annat hett tips lite vid sidan av är att bli rik. För du kommer, och behöver, skaffa många nya prylar.)

När du spridit ut ditt liv som en stor karta över köksbordet kommer du förmodligen att inse att du måste addera lite kroppsrörelse, flåseri samt svett i ditt liv. Denna insikt behöver ett par nya skor.

Eftersom skorna ser så förbannat fåniga ut ihop med noppriga mysbrallor och sliten t-shirt, är det lika bra att du köper lite nya träningskläder också, för annars kommer du ändå inte komma ut i spåret, och skorna kommer stå och håna dig i skohyllan vilket leder till tröstätande och viktuppgång.

Nästa tips är att skapa en riktigt rivig och peppande spellista som du kan använda som hjälpmedel när du är ute och använder din nya, svindyra, utrustning. Min heter "Fläskkiller", vilket är otroligt passande då den får mig att ge det där lite extra.

Här nånstans kommer jag att behöva nämna det känsliga ämnet mat. För det är inte bara vad folk säger, utan det stämmer att kostvanorna spelar stor roll för hur din lekamen ser ut (och uppför sig). Skippa glåmig hy, huvudvärk och fetma genom att utesluta sådant som inte passar sig i en nyttig människas kropp. Jag kommer förmodligen gå in djupare i detta ämne vid ett annat tillfälle, och ägna ett helt inlägg om just detta.

Källan på dessa tips är jag själv, och jag lovar att jag har en poäng.

Vad väntar du på?

Här är köpet



Som ledde till detta köpet



Som orsakade detta köpet

(Vet att denna bild får min kropp att se "färdig" ut, och jag håller med. Problemet är bara att när jag klär av mig pyser det ut saker här och där som gör mig lite obekväm. Dessa obekvämligheter är jättebra på att försvinna så fort jag är påklädd, men eftersom jag inte tänker vara fullt påklädd under min Kreta-resa om tre månader, måste jag forma till mig innan dess.)



Som skapade kaloriförbränningar och kraftiga svettningar ute i naturen




Som resulterar i viktnedgång. Hela 4kg har lämnat min kropp på cirka en månad, tummen upp!




Priset på detta kalaset då? VILJA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar