UNDER UPPBYGGNAD

måndag 18 mars 2013

Jaha?



Jag har såklart inte kunnat släppa dessa 90cm runt magen på hela dagen, och har nu googlat i ren panik för att undersöka ifall dessa siffror är normala att ha.

Det är dem.

Ifall man precis målat om i barnkammaren och är i vecka 33.

Hopp.

Jag kan också läsa mig till den fina informationen att är man som jag, ogravid, bör man inte stiga över 88cm runt magen då det anses som en hälsofara. För att citera:

"Bukomfång är en tydligare term än midjemått. Det är alltså inte i midjan du ska mäta utan 2 cm nedanför naveln. Det är viktigt att måttbandet är vågrätt så att det inte halkar upp i svanken. Titta gärna i en spegel så att du ser att måttbandet är rätt placerat. Dra inte in magen, utan andas ut lätt så att du är avslappnad när du mäter.
Under 80 centimeter = Bra
Mellan 80-88 centimeter = OK, men se upp
Över 88 centimeter = Hälsorisk"


Hopp.

Just nu känner jag bara hur allt håller på att brista, rasa ihop, och falla ner över mig som en ruin.

DEN SOM SA ATT MAN MÅR BÄTTRE AV ATT RÄKNA CENTIMETER ISTÄLLET FÖR ATT VÄGA SIG, BÖR SÖKA SKYDD NÅGONSTANS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar