UNDER UPPBYGGNAD

söndag 17 mars 2013

Veckoplanering


Hellre hetsblogga än hetsäta, så här kommer ett inlägg till!

Söndagar är dagarna då man inte ska röra sig ur fläcken. Vilodagarna som ska få en att känna sig redo inför en ny vecka av slit och vardagsbekymmer. Vad ska vi äta för middag? Hur ska jag lösa detta kundärendet? När får jag gå hem? Är det helg snart?

Mina söndagar är mer som en förberedelsedag, än en vilodag. Bortsett från min frenetiska träningshysteri, ska det även ansas ögonbryn, göras ansiktsmasker, tvättas golv, bytas sängkläder och vikas tvätt.

Jag, i mitt absolut vackraste skick.

En annan sak som passar ypperligt på mina förberedelse-söndagar, är att lägga upp en plan över hur jag ska få upp flåset under veckan som kommer. (flåsar inte så mycket vid mitt skrivbord på jobbet, utan det händer bara när jag vill att kunden ska lägga på) Då jag upplever en viss stress inför vad som komma skall (sommaren) inser jag att jag måste ta i med hårdhandskarna. Eftersom att:





så tänker jag, här och nu, lägga upp en plan som jag kommer göra allt för att hålla.

Måndag: Vila, hatar måndagar så kraftigt att jag måste ha tid till att sura.
Tisdag: Ställer klockan 30 minuter tidigare för att klämma in en omgång med min träningsdvd på 20 minuter.
Onsdag: Tar en powerwalk efter jobbet, jag ska låtsas att jag rusar mot torsdag och veckoslut = jag kommer trampa på som fan
Torsdag: Inleder dagen med träningsdvdns turboprogram, ska försöka le samtidigt för att anstränga ytterligare en muskel
Fredag: Eftersom jag slutar jobbet tidigt, har jag tid med att klämma in en powerwalk innan fredagsmyset
Lördag: En timmes intervallträning med risk för hjärtattack
Söndag: En timmes powerwalk/jogging, helst utan snö, tack.
(Vill lägga in en aktivitet som kallas 5+1=_ <--, men kan inte lova att det blir av då jag tänkt att det blir av, därav får det bara vara en liten parantes, och kommer att endast ses som en bonus)

Kommer att blogga om varje tillfälle, bara för att bevisa att jag är duktig. (bortsett från parentesen)

Imorgon avslöjar jag vikt och mått, kommer nog dö lite smått. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar